رادیو جوان | دانلود آهنگ جدید

راهی برای درمان سوزش و درد بعد از مدفوع | رادیو جوان

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهی برای درمان سوزش و درد بعد از مدفوع

دسته بندی : موزیک تاریخ : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰

عارضه سوزش مقعدی، از مشکلات بسیار شایع است که اجابت مزاج را به فرآیندی دردناک و ناخوشایند برای بیمار تبدیل می کند. سوزش و درد بعد از دفع مدفوع، با توجه به عوامل ایجاد کننده آن می تواند با شدت های مختلفی در افراد بروز پیدا کنند.

راهی-برای-درمان-سوزش-و-درد-بعد-از-مدفوع2-min (2)

دلایل درد هنگام دفع مدفوع

دلایل احتمالی بروز درد و سوزش مقعد، موارد ذیل را در بر می گیرند:

یبوست مزمن

کاهش حرکات روده و خشکی و سفتی مدفوع در نتیجه ی ابتلا به یبوست، می توانند با سوزش و درد بعد از اجابت مزاج همراه باشند. در صورتی که یبوست تحت درمان قرار نگیرد، حالت مزمن پیدا می کند و عوارض آن تشدید می شوند.

شقاق مقعدی

شقاق یا زخم مقعدی به ترک یا بریدگی در دیواره مقعد گفته می شود که با خود، درد، خونریزی و سوزش به دنبال دارد و کم دردسرترین راه درمان آن لیزر شقاق می باشد.

فیستول

فیستول مقعدی، بیماری عفونی است که در نتیجه ی اتصال غیرطبیعی میان بخشی از روده و پوست اطراف مقعد ایجاد می شود و فرد را به خونریزی، سوزش و درد در ناحیه مقعد، مبتلا می کند. در اکثر موارد امکان لیزر فیستول نیز وجود دارد.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید، تورم و التهاب عروق ناحیه مقعد است. این بیماری می تواند با درد، سوزش، خارش و حتی خونریزی از مقعد به هنگام دفع همراه باشد. یکی از راحت ترین درمان های بواسیر لیزر آن است.

آبسه مقعدی

آبسه مقعدی به حفره عفونی گفته می شود که در برگیرنده چرک و خون همراه با بوی بد است و معمولا بسیار دردناک است. و تاخیر در درمان این عارضه عفونی، باعث پیشرفت عفونت و حتی بروز عارضه های دیگری مثل فیستول خواهد شد.

بیماری مقاربتی

برخی از بیماری های آمیزشی یا مقاربتی مانند کلامیدیا، زگیل مقعدی و … باعث درد و سوزش در هنگام و بعد از دفع مدفوع می شوند.

سرطان مقعد

با وجود این که سرطان مقعد می تواند به درد، سوزش، خارش و خونریزی مقعدی منجر شود، این بیماری به ندرت عامل بروز سوزش و درد پس از اجابت مزاج است.

اسپاسم عضلانی

اسپاسم عضلانی مقعد که نوعی اختلال نا مشخص به حساب می آید و معمولا بیشتر، زنان به آن دچار می شوند، از عوامل ایجاد درد هنگام اجابت مزاج است.

بیماری های التهابی روده

بیماری های التهابی روده را می توان به عنوان یکی از عوامل شایع بروز درد و سوزش مقعدی شناسایی کرد. کرون، کولیت، تنگی روده و … از جمله این بیماری ها هستند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر مدتی است که این عارضه با شما همراه است و علت ابتلا به آن، هنوز برای شما نامشخص است، بهتر است به منظور تشخیص و درمان صحیح، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بعد از معاینات و آزمایشات لازم بتوان بهترین و مناسب ترین راه درمان به بیمار پیشنهاد داده شود .

برای درمان سوزش و درد بعد از مدفوع باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

به منظور ریشه یابی علت و درمان سوزش و درد بعد از دفع مدفوع، باید به جراح عمومی یا متخصص گوارش مراجعه کنید. فرآیند درمانی این عارضه، شامل معاینات بالینی و انجام یک سری آزمایشات در صورت نیاز می باشد. متخصصان بیماری های مقعدی خانم و آقا در کلینیک شفا به پشتوانه سال ها تجربه، پس از معاینه بیمار، با در نظر گرفتن ریشه عارضه به ارائه مناسب ترین راهکار درمانی می پردازند.

راهی-برای-درمان-سوزش-و-درد-بعد-از-مدفوع1-min (1)

راه های درمان سوزش و درد بعد از مدفوع

پزشک متخصص با توجه به علت و شدت عارضه، یکی از راهکار های درمانی زیر را برای شما تجویز خواهد کرد:

درمان خانگی سوزش مقعدی

  • ورزش روزانه
  • تعویض لباس زیر و رعایت بهداشت مقعد
  • گنجاندن مواد غذایی فیبر دار در رژیم غذایی
  • از زیاده روی بیش از حد ناحیه مقعد خودداری کنید.
  • نشستن در لگن آب گرم و استفاده از کمپرس آب سرد
  • استفاده از آلوئه ورا و فندق افسونگر به صورت موضعی
  • مصرف کرنبری، انجیر، دانه زیره سبز و آب لیمو و آب نعناع

درمان دارویی سوزش مقعدی

درمان دارویی سوزش مقعدی شامل مصرف دارو های ملین و روان کننده، آنتی بیوتیک ها و دارو های موضعی می شود. پماد های مناسب برای درمان سوزش مقعدی، موارد زیر را در بر می گیرند:

  • لیدوکائین
  • نیتروگلیسیرین
  • گلیسیرین تری نیترات

لازم است این پماد ها تنها با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرند و از استعمال آن ها برای مدت طولانی، پرهیز شود.

درمان سوزش مقعدی با لیزر

از آنجایی که عامل ایجاد سوزش و درد بعد از دفع، بیماری های مقعدی چون شقاق، فیستول، بواسیر، آبسه مقعدی و …. هستند، لیزر به عنوان یکی از بی خطر و اثربخش ترین راه های درمانی پیشنهاد می شود. به این منظور از لیزر های co2 و دایود استفاده می شود. هر دوی این لیزر ها به درمان ریشه سوزش و درد هنگام دفع، با کم ترین میزان درد و خونریزی می پردازند. فرد، بعد از درمان با لیزر به پانسمان داخلی نیازی ندارد و دوره نقاهت بیماری برای وی کوتاه خواهد بود. کلینیک لیزر شفا با بیش از ۲۰۰۰۰ عمل لیزر موفقیت آمیز، درمان موفق سوزش مقعدی با لیزر را توصیه می کند.

تفاوت لیزر Co2و لیزر دایود

لیزرCo2 نسبت به لیزر دایود جدید تر است و یکی ازبهترین و موثر ترین روش های درمان می باشد که آسیب کم تری به بافت های اطراف محل عارضه وارد می کند. احتمال بازگشت بیماری بعد از درمان با لیزر co2 در مقایسه با لیزر دایود، بسیار کم تر است.

پیشگیری از سوزش و درد بعد از مدفوع

  • ورزش منظم
  • مصرف غذاهای فیبر دار
  • نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب
  • استفاده از لباس های گشاد و با الیاف طبیعی
  • کاهش مصرف کافئین و غذا های پر ادویه و چرب
  • خشک کردن ناحیه مقعد با استفاده از دستمال های نرم
  • اجتناب از شوینده ها و دستمال مرطوب های معطربرای ناحیه مقعد

چرا کلینیک لیزر شفا؟

کلینیک لیزر شفا، به عنوان اولین مرکز تخصصی درمان بیماری های مقعدی از سال ۱۳۸۴ در حال فعالیت است. در کلینیک شفا، راهکار های مناسب تسکین سوزش و درد بعد از دفع مدفوع، درمان های دارویی و لیزر را در بر می گیرند. فرآیند درمانی در این کلینیک، بدون بیهوشی و نیاز به بستری انجام می شود و فرد می تواند به سرعت به زندگی روزمره خود باز گردد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
1,846 مشاهده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 3036
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.